Job de Wit

«
»

Professioneel oor

LAX

08.21.08 | Reageren?

The Game LAX

(1) DMX kan bidden, dat moet je hem nageven, piano, cymbalen + onweer, devil! we rebuke you in the name of Jesus!
2 sentimentele piano, (drive slow), double-time flow, L.A. = gevaarlijk, schorre r&b-zanger, gunshots
+3 flow aangepast op Ice Cube, die de g-funk meeneemt voor het refrein, droge, kletterende beats, orgel, het gevaarlijke leven in L.A., California ain’t a state, it’s a army (?)
+4 interessante beat (Jelly Roll), jazzy bas, is dat riffje een electrische gitaar?, Raekwon er bij, voor alle niggas that don’t get no rest
5 Lil Wayne OD’d met de AutoTune in zijn refrein: what the hell am I doin’ right?, Game: I need some meditation, so I can lead my people / They askin’ why, why did John Lennon leave The Beatles? – eh… en meer van dat soort gezocht martelaarsschap
6 proggy synths, simpele, maar funky beats, money-samples, beetje lui gerapt, word to Martha Stewart, als het maar geld opbrengt
7 banjo-hop met vrolijke sample: California sunshine in the Summertime, op zijn gemak klinkt The Game echter niet, knappe flow wel
+8 electrobaslijn! (Newcleus), thema: met mij gaat alles goed, Luda! steelt de show
(9) Nas vliegt binnen, iedereen heeft praatjes bij de VIP
10 rockgitaar+beat, klinkt als Dre in refrein, welcome to Compton, Toomp/single
11 r&b-groove met Ne-Yo, electrische gitaar, piano, this sex appeal is not a skill, macho bij uitstek, klinkt als een hit
+12 simpel & funky (Scott Storch), schorre r&b-zangeres, overleven in het getto, it’s the return of Ghandi, criminal minded (?)
+13 echo’s van Curtis Mayfield, slicke funk, klein beetje Dilla-achtig, Raheem DeVaugn neemt het refrein over
+14 meer midtempo funk, Kanye West samplet Gil Scott-Heron, Common als eerste achter de mic, het is allemaal love hier
15 Dre-achtige zompige funk, perspectief: de laatste dagen van ‘Pac, Biggie en Eazy, neemt zelfs een beetje de flow over, dit gaat wel ver
16 vrolijke boel, synthblazers, de crackhandel als metafoor of is dit letterlijk bedoeld?
17 ’90s-r&b met zangeres en 1001 hiphop-verwijzingen, hitje
18 even contemplatief, MLK in gedachten, Nas laat zijn licht er ook over schijnen, soulgitaartje, dito vocale ample in de echokamer
(19) als DMX uit de cel komt, moet hij een gospelplaat opnemen

Dus: Uitstekende rapper, weinig boeiende narcistische persoonlijkheid, handvol prima tracks.

Gevaarlijk:

Tags: , , ,

Plaats uw reactie

Wees aardig. Hou het schoon. Stay on topic. En geen spam natuurlijk.


«
»